Tuesday, October 19, 2010

HMM

hye hello apa khabar ni hou ma vanakam :) , okay kalau nak tahu aku memang bangga hidup satu malaysia , aman , makmur , bahagia . okay tapi itu bukan main story aku sebenarnya =,= , apa aku nak cerita eak ? ohh yaa dah dua tiga hari aku tak menulis kan ? entah laa busy ke ? bukan bukan bukan , aku tak da mood , mungkin spm membuatkan perasaan demikian datang , haih nak tanak memang aku harus harungi , masa depan aku kan .
btw semasa aku menaip ni aku baru lepas marahkan seseorang *tak payah mention nama okay ! , kenapa aku marah eak ? entah la , lately aku rasa macam susah nak online , too much disturbance ==' , tak suka okay ! tadi aku baru meninggikan suara dekat orang tuh , tapi biar laa , dia memang layak , tapi harus ke aku rasa bersalah ? tak payah okay :) , actually apa yang aku kecoh sangat pasal susah online ? entah la , aku rasa macam semua ni nak berebut jea ! mentang mentang semua ada muka buku *tapi aku punya paling hot ! HAHA macam haram , haa jangan sampai aku tukar password kau orang seorang demi seorang ! tapi aku ni baik lagi lah kan , besides internet mula membabi , aku cuba bertahan okay :)

hari isnin lepas bersamaan 18 OKTOBER 2010 , aku tak hadir ke sekolah , kenapa ya ? sebab aku malas , aku jujur kan ? tapi ada yang sakit hati , biarkan , dia jelous aku happy , sebenarnya kes ponteng beramai ramai ni dah plan JUMAAT lalu , ponteng ke cuti ? okay i prefer to cuti la , ponteng tu terlalu sopan , okay cuti beramai ramai *tak perlu aku mention nama again , then masa ahad tu perasaan sangat berbelah bagi tiba tiba muncul , tapi instinct aku kuat mengatakan aku tidak mahu sekolah , thats good kan ? *ikutkan hati , memang jahanam :P , malam tu dekat muka buku si miera dengan hariz online , khabarkan kepada mereka bahawa aku malas ke sekolah , yaa mereka jua begitu , tak sangka sangat :) , mula mula semua macam iya tak ya jea nak cuti beramai ramaikan ? tapi atas paksaan godaan aku kau orang semua pun cuti , wah sangat best :D , aku tahu perkara ni bakal berlaku , aku tak sekolah dan aku tak duduk rumah , yaa kemana ? aku pergi kerumah kembar dengan niat belajar bersama . tapi memang itu pun berlaku :) , ehhe kami sangat tak sangka , mula mula malas juga nak keluar ni , tapi kalau aku fikirkan duduk rumah asyik nak online jea , ingat aku ada 3 minggu jea nak cover semua ni , aku takut sangat , tak pernah aku nak takot macam ni , tapi aku harap aku dapat jawab dengan tenang nanti :)

okay plan kami menjadi :) , belajar , makan makan , chatting , snappy . semua ni akan berlaku bila kami dah berkumpul , jgn ckp laa , semua sahabat sahabat ku ini kaki bergambar , walaupun kami tak da DSLR , kami cukup berbangga dengan kamera telefon bimbit yang tak seberapa tuh . GO ! , petang tu bukan kami kami jea ada , yang lain pun ada , bincang about prom night sekali . petang mencemburui kami , aku terpaksa pulang ke teratak , walaupun berat bagi aku , tapi aku terpaksa juaa , hmm sebelum tu aku sempat singgah ke eng eng saloon , aku potong rambut yang kian mengembang ni , niat di hati tidak mahu , takut takut akan aunty saloon tak pandai buat seperti yang selalu consultant aku buat :) , okay tapi tak pa , aku mencuba , ternyata aunty itu tidak seperti apa yang aku anggap , kehebatan dia sangat di luar jangkaan , aku sangat teruja dengan cara dia potong rambut yang aku sayang ni , dia sangat memahami , thanks aunty eng eng :)
perjalan diteruskan dengan pergi ke bustop untuk menunggu bas pulang ke rumah :) , menuggu denga penuh kesabaran , tapi akhirnya aku mengalah selepas bas tidak muncul muncul pun , aku mengambil inisiatif untuk ke senai dulu mengambil teksi pulang ke rumah , selepas semua yang aku hubungi member seribu satu alasan , ada juga yang menyakitkanhati , tidak menolong , tapi hanya menambah masalah , tapi aku cekal , tanpa berlengah aku meneruskan usaha untuk mencari perkhidmatan awam yang lain , thanks to morgana sebab pinjamkan duit teksi :) dan tak lupa kepada perkhidmatan bas awam tersebut kerana buang masa aku , lain kali kalau dah bankrup kau orang buang jea bas kau orang :D

then hari ni selasa 10 OKTOBER 2010 , aku hadir ke sekolah seperti biasa , seperti biasa , pasti ramai yang akan bertanya soalan yang sama , aku dah agak kan :) , kenapa tak sekolah kenapa tak sekolah kenapa tak sekolah ? jawapan yang aggak ringkas lagi romantik aku "aku malas la beb" , senangkan ? tak perlu berselindung lagi , semua akan faham situasi pelajar spm :) *tak da kaitan kan ? , HAHA let it be . sampai sekolah aku rasa aku tertinggal bermacam macam perkara , yaa aku tahu itu , antara bahan cerita yang sering diperkatakan , DIA datang sekolah bawak parents , ehh yke ? ruginya aku , tapi tak juga , sebab dia tak masuk kelas , pergi pejabat ! rupanya ramai cikgu dah tahu mengenai dia , haihh , cepatnya cerita tersebar ==' . malu kami sekelas kerana memelihara binatang sedemikian rupa = =' , dia binatang ke ? tak lah , anggapan aku :) . madam bertanya "hailmi , kata nak jumpa DIA ? satu kelas ? dah ke ?" aku lantas menjawab "ohh yke ? tanak laa saya , jijik tengok muka dia" , madam hanya mampu tergelak . aku memang jijik dengan dia , macam macam yang benda mereka cerita , pasal parents dia jumpa teacher form , kedengaran seperti parents dia back up dia ? biar laa anak dia kan , dan berita gembira buat semua , dia nak pindah sekolah ! yahoooooooooooooo ! eh tapi nanti spm dia dtg balikkan ? ohh tak lah , dia dikategori sebagai calon menumpang . pindah mana ? mestilah dia cari yang setaraf dengan level dia kan , sekolah kawan kawan dia , ahh biarkan saja , dia loser .

*akhirnya berjaya menggabungkan beberapa cerita , aku tahu kau orang tak berminat kan ? tak sudah , yang penting aku puas , byeee :)
TerimaKasihDaunKeladi.SenangSenangJengahLagi

No comments:

Post a Comment

segala benda dalam ni adalah hasil kerja hailmi mernado