Thursday, April 28, 2011

HIJAB ~

Hi hey hoyy . HAHA apa khabar ? Hope semua baik baik belaka . Kay nampak tak title tu ? Hijab stand for what ? Okay nowadays shawling just a simple thing for ladies . Okay hijab ni salah satu fashion baru berselendang kepada kaum wanita . Sejak bila rasminya tak tahu lah . But sejak aku tengok Astro hitz.tv tu yang ada programme tv Yuna inspiration ni laa aku tau pasal hijab semua ni . Actually hijab ni diperkenal kan oleh seorang pereka fesyen dari luar negara , dan semestinya lah dia ni perempuan kan ? Okay aku introduce dia ni la apa yang aku tau nama dia Hanna Tajima . What a nice name kan ? Hehe dia ni berdarah campuran lah . Yang aku tau mak dia ni Japanese dan bapak dia British . Sounds like that la aku pun bukan tahu sangat pasal semua benda ni .

Okay sekarang ni kauorang tak rasa pelik ke yang aku ni sebok sebok post pasal hijab la semua . Padahal ni ladies thing . HAHA ! Aku bukan apa , just aku kagum teruja semua ada la dan sewaktu dengannya bila tengok perempuan pakai pashmina . Okay pashmina ni dia lebih besar sikit dari shawl . Sebab dia akan menampakkan rongga rongga yang berserabut tetapi style . You know what i mean ? Ahaa senang cite la pashmina ni nampak macam serabut but bila da pakai ianya sangat style . According to yuna tadi lah . Okay si Hanna Tajima ni merupakan sumber inspirasi kepada Yuna lah . Semua sedia maklum laa kan si Yuna ni la pencetus si pemakai shawl . Lepas dia keluar semua perempuan suka nak pakai shawl . And it was really phenomenon okay . Because dari yang tak bertudung pun sekarang sibuk nak beli shawl . Dan sanggup berhabis Ratusan ringgit sebab nak beli shawl yang terbaik . Okay nak belajar pakai benda ni bukan susah . Now ayun ayunar production sendiri sediakan tutorial pakai shawl pakai pashmina . And it was really cool . Kalau aku la perempuan memang aku tuto dari ayun jea .

Okay bukan semua wanita sesuai yea dengan pemakaian shawl or pashmina ni . Its my opinion la . But kena la sesuaikannya . Jangan la jadi ketinggalan zaman pulak kata orang . Haha and i was really proud sebab my sis sendiri sudah mula nak pakai tudung . Dedulu sibuk dengan rebonding but now dia selalu suruh mak belikan selendang or syria ke kan . And i was her styler . Haha sounds funny bila aku ajar dia cara pakai pashmina but that is reality . Memang aku yang ajar . So she really proud to me . Hihi

Ohh ya kalau korang nak tutorial pasal pashmina paling mudah tu Click Sini jea ~
Selamat mencuba :)
TerimaKasihDaunKeladi.SenangSenangJengahLagi

No comments:

Post a Comment

segala benda dalam ni adalah hasil kerja hailmi mernado