Wednesday, May 18, 2011

ZZZZZZZZZZ again ~

Hi hello bloggers , adess hujan lebatnye tadi ! Nak onl pun takut takut sebab kilat menyambar nyambar . Huh tak pe alhamdulillah akhirnya hujan , dah lama dah panas hari menguasai kan . Now giliran sang hujan , so syukur la . Then skang ni totally sedang mendengar lagu Back to december by Taylor Swift , what ? Ketinggalan zaman ? Who cares ? Aha pehdulik kah aku ? Ala rileks rileks , aku bosan jea kot thats y aku bukak jea apa yang aku ingat . Then lagu ni mendayu sangat okay . Apakah laa cik Taylor ni kan , aku dah la lapar + tengah hujan nii . Bergelodak jiwa aku nii wehhai ! Menaip pun menggigil , apa pattern manusia la aku ni . Aahah ! Lepas tu tunggu nak download video lagi ni , menggelenyah aku depan PC .

Nak cite nii , aha lately nii kan , actually tak lately sangat . Perasan tak ramai minat photography ? Aha jangan terkejut la , profession sebagai photographer ni dah bersepah skang . Kesian pada photographer yang ada , macam mana laa nak cari makan kalau dah hampir semua remaja skang ni tergila gila dekat bidang macam ni , siap paksa parents suruh beli SLR kot ! Kejadah la budak budak (cetttt ! aku pun sama , cuma tak dapat jea . Aha !) zaman skang nii ! Ingat kamera tu harga macam kamera Lomo ke ? Tak sampai seratus dah boleh dapat . Aha memang boleh dapat , tapi dapat lens cover jea la , benda tu pun sampai RM60 aku tak faham betul ! Aha tapi ramai laa sekarang budak budak da gila benda macam ni , even kamera digital biasa pun dah boleh dah . Ahaa amek kauu !

Tapi bukan apa la , kadang kadang terfikir sampai bila benda macam ni bertahan ? Konon fenomena laa kan , konon konon ! Tapi tak kemana pun , sesetengah jea yang memang berbakat aku pandang , ni ada Dslr tapi quality gambar lebih kurang gambar aku jea . So nonsence ! Aku ada sorang idol of photographer dalam malaysia nii , okay nama dia Annas Easky , dia di kenali dengan nama ni la . Mula mula dulu aku jumpa dia dekat my space , zaman duduluu ! Then masa dekat my space tu dia ni memang dah popular la , sekali sampai dekat Fb lagii lah meletop uolls ! And aku memang salute gila dengan dia , dah ramai artis okay menggunakan khidmat dia , bukan setakat photographer , make up pun boleh uolls ! Gila tak ? Itu laa dia kan . And ada lagi satu sumber inspirasi aku tapi ni luar negara , okay he known as Nigel Barker . Siapa yang minat American next top model mesti kenal dia , sebab dia ni one of belover judger Tyra banks . Dia ni kira pro la pasal photography . Seriously !

Ahh okay habis pasal tu ! So korang pernah tak terfikir semua ni ? Memang ramai skang dah ada dslr , dulu benda tu selalu nampak orang orang tertentu jea pakai , now ! Semua oranng dah boleh beli kann . Aha dengan harga murah or mahal depends on money la . Huh lens dia jea da beribu mahukan body kan ? Aku pun nak satu ! Tapi kesian tak tercapai capai hasrat aku nii , kesian tak ? Kesian kan ? Takpe aku da tanam dalam diri aku nii satu hari nanti aku akan ada benda alah tu . Tapi mesti masa tu orang da buat main tendang tendang jea kan ? Ghahaha !

Ehh k laa boboiboyyyyyy ;D
TerimaKasihDaunKeladi.SenangSenangJengahLagi

2 comments:

  1. nak gk beli camera NIKON d300s satu lerr..ble pat pakai kan..??juz mimpi je kot..huwak HAHA..!!XD

    ReplyDelete
  2. Godwilling kalau dah rezki tak kemana :D

    ReplyDelete

segala benda dalam ni adalah hasil kerja hailmi mernado