Monday, April 25, 2011

For the last :')

Hi hello bloggers . Hari ni aku nak post entry berbaur kesedihan . Haha ops ! Kata kesedihan kenapa aku ketawa bagai ? Heh bangangkan . Err masuk tarikh hari ni genaplah kerjaya aku as a cashier 4 bulan . Haha what the hell ! That is the long time that i never realize . Tetiba jea dah 4 bulan ! Siapa tak terkezut sia . Ishh biar bonar nii ? Benar lah siot . Tak sangka selama 4 bulan da aku memerah tenaga dekat pasaraya tu . Bila kerja econsave ni segalan segan dan silu semua berubah jadi tak tahu malu . Haha hello ingat senang ke nak faced customer ni haa ? Sangat sangat susah okay . Lagi lagi kalau customer yang macam sial semua tu ha ? Sanggup ke hah ? Tak kan ? Sabor jea laa . Kepada semua cashier pegang la prinsip ni 'CUSTOMER ALWAYS RIGHT' . Kalau diorang salah kena right juga tahu . Okay stop

Hari ni adalah hari last aku . Heh susahnya nak hadapi semua ni . Tapi makin aku nak berhenti makin sayang dibuatnya . Yea laa 4 bulan tu adalah masa yang sangat lama okay . Aku rapat dengan staffnya laa kan semua tu . Haha sangat sangat manis kenangan aku dekat econsave ni . Hmm tapi nak buat macam mana ? Lagi lama aku dekat situ lagi gila aku dengan perangai Supervisor macam sundal kan . Hah kau tahan ke ? Trust me kau pun boleh fed up dengan perangai diorang yang sekejap okay sekejap tak tuu ! Hell yeah kalau diorang tengah okay kauorang pun kenalah berlakon okay okay juga . Kalau diorang tengah macam sial sikit kauorang pun buat bodoh la .

Emm rasa berat hati nak resign but i have to . Macam macam idea Kak S bagi aku suruh cuti tanpa gaji 2 bulan la . Sebab aku just nak rehat jea berhenti nii . Penat sangat eah kerja situ . Of course laa penatkan sebab kalau tak penat makanya tak laku laa pasaraya kau tu hah . Haha itu benda betul la kalau fikir secara logik . Sayang sangat nak tinggal kan semua orang dekat situh . Dah kenal kenal mula rapat semua kan lepas tu tetiba nak resign . Apakah laa ? Dan daripada hati yang mulus aku ni aku resign bukan sebab aku ikut kawan ke k . Aku ikutkan perasaan aku semata mata . Semua orang jangan nak runsing aku resign la . Lagipun aku ni muda lagi nak buat semua benda macam ni . Aku bukan ada anak bini yang nak aku risaukan pun . Its just my life so let me conduct on my own kan . SIMPLE !

Lepas resign ni tak tau plan apa pulak lepas ni . Akak kopitiam tu dah suruh datang dah . Err actually aku tak bagi kata putus pun nak kerja dengan dia . Bukan tanak or tak minat . Aku just fikir macam mana aku nak kesana semua segala transport da la takda semua tu aku nak rembat mana ha ? So now aku just fikir lah . Antara aku duduk rumah or cari kerja lain . Itu jea laa bermain dalam minda aku . So just wait and see . Haha bye

*p/s : AKU SAYANG SEMUA KENGKAWAN AKU DEKAT PASARAYA TUU :)
TerimaKasihDaunKeladi.SenangSenangJengahLagi

No comments:

Post a Comment

segala benda dalam ni adalah hasil kerja hailmi mernado